Znajdujesz się w wersji demo serwisu Furgonetka.pl

Znajdujesz się w wersji demo serwisu Furgonetka.pl

How can we help you?

Search by category

Dowód nadania przesyłki kurierskiej

Nie każdy pamięta o tym, żeby zachować dowód nadania przesyłki. Czasami zdarza się, że paczka zaginie w przewozie, a bez dowodu nadania nie można udowodnić, że została wysłana. Przesyłki kurierskie zawsze są opatrzone listami przewozowymi z unikalnymi numerami, a numer każdego nadania pozwala określić lokalizację przesyłki.

 

Kiedy wydajesz paczkę kurierowi, musi on podpisać dowód nadania. Dowodem tym jest kopia listu przewozowego, który trafia wraz z paczką do Odbiorcy. Oczywiście dokument ten należy zachować przynajmniej przez 14 dni, a na pewno do momentu dostarczenia przesyłki. Odebranie dowodu nadania i wyrzucenie go może mieć przykre konsekwencje. Jeżeli paczka zginie, a w historii transportu nie zostanie odznaczony status przyjęcia jej do transportu, to bez dowodu nadania nie można uruchomić procedury poszukiwania przesyłki.

 

Firma kurierska nie przyjmie zgłoszenia zaginięcia paczki, jeżeli Klient nie przedstawi podpisanej przez kuriera kopii listu przewozowego. Oczywiście czasami udaje się znaleźć przesyłkę mimo braku dowodu nadania, ale takie sytuacje mają miejsce rzadko i poszukiwanie paczki jest wtedy trudniejsze. Nie można liczyć na łut szczęścia, jeśli istnieje możliwość zabezpieczenia się przed taką sytuacją. Po prostu zawsze pamiętaj o odbiorze kopii listu przewozowego i przechowywaniu go do momentu, dopóki nie otrzymasz informacji, że paczka bezpiecznie dotarła do Odbiorcy.

 

W momencie nadawania przesyłki zawsze pamiętaj o tym, by poprosić kuriera o pokwitowanie odbioru paczki. Mając kopię listu przewozowego, masz też numer nadania i możesz w każdej chwili śledzić przesyłkę przez internet dzięki opcji "śledź przesyłkę" udostępnianej na stronie głównej Furgonetka.pl

 
Was this article helpful?
Thank you for the feedback.

0 / 280

Thank you for the feedback.
Thank you for the suggestion.

Contact us

Our Customer Service Department works from Monday to Friday 8:00 - 16:00.

Write us

What do you want to ask about?

You can check the shipping price yourself in the Pricelist. If you have additional questions, please provide the exact weight and dimensions (length, width, height) of the parcel and postal code of the sender and recipient.
If you plan to send more packages, ask for an offer. A message with this topic will go to the sales department.

Add next attachment (optional)
Select files from disk. You can upload 10 files up to 5 MB each. Allowed file extensions: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

If your case concerns specific shipments, please provide their numbers. You can skip the field in case of general questions.

Could not attach files:

You can upload 10 files up to 5 MB each. Allowed file extensions: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Drop files to attach them.

You can upload up to 10 files in jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip or rar format with a maximum size of 5 MB each.

Meet our Customer Service team

Monika
Michał
Anna
Ewelina
Monika
Marzena
Oskar
Sylwia
Mateusz
Aleksandra
Aneta
Magdalena
Robert
Małgorzata
Daria
Joanna
Marcin
Kamila
Ewelina
Dominika
Dawid
Marta
Ireneusz
Rafał
Agnieszka
Paulina
Paulina
Sylwia
Paulina
Karolina
Paulina
Krzysiek
Karolina
Natalia
Magdalena
Kamil
Artur

Furgonetka uses cookies files. By using the website you agree to their storage. I accept