Środowisko testowe

Jak możemy Ci pomóc?

Szukanie wg kategorii

Jakie usługi dodatkowe mogę zamówić?

COD  - przesyłka kurierska, której warunkiem odbioru przez adresata jest wręczenie kurierowi kwoty wyrażonej w PLN umieszczonej na liście przewozowym przez nadawcę przesyłki. Ze względu na terminy zwrotu kwoty pobrania, rozróżniamy COD Standard i COD Express. 
 
Nadanie lub odbiór przez osobę prywatną -  opłata naliczana w usługach X - press w przypadku, gdy odbiór lub doręczenie przesyłki jest z lokalu prywatnego.
 
Dostawa do osób prywatnych - opłata naliczana w sytuacji, gdy doręczenie ma zostać zrealizowane do osoby prywatnej lub do firmy, której adres zlokalizowany jest w lokalu bez bezpośredniego wejścia z ulicy.
 
Ubezpieczenie przesyłki (pole wartość) -  podczas składania zamówienia istnieje możliwość zadeklarowania wartości przesyłki, która podlega ubezpieczeniu. Nie jest to jednak bezsporna kwota, która bezwzględnie podlega zwrotowi. W przypadku złożenia reklamacji należy przedstawić dokument potwierdzający wskazaną wartość. 
 
Ubezpieczenie przesyłki (Poczta Kurier 48) - finansowa ochrona przed utratą, zniszczeniem, uszkodzeniem przesyłki. Przy reklamacji należy przedstawić fakturę na kwotę wskazanego ubezpieczenia. Do 1000 zł wliczone w cenę usługi.
 
Przesyłka wartościowa (Poczta Kurier 48) - usługa określająca wartość przesyłki bez posiadania faktury, kwota wpisana w polu wartość przy reklamacji jest bezsporna. Dopuszczalna jest kwota w przedziale 100 – 19 999 zł.
 
Oczekiwanie kuriera na przesyłkę - opłata pobierana powyżej 10 minut oczekiwania kuriera na przesyłkę z winy nadawcy (brak dokumentów przewozowych, nieobecny nadawca, nieprawidłowo zapakowana przesyłka) oraz naliczana wielokrotnie za każde kolejne 10 minut od tego momentu.
 
Pisemne potwierdzenie doręczenia (POD)/Kopia dokumentu przewozowego - na wniosek Klienta przewoźnik może udostępnić dokument przewozowy danej przesyłki oraz potwierdzenie doręczenia z podpisem Odbiorcy. Usługa dostępna w DPD i X-press za dodatkową opłatą. 
 
Opłata za pusty podjazd - opłata naliczana w sytuacji, gdy kurier podejmuje próbę odbioru przesyłki, jednak do nadania nie dochodzi z winy nadawcy (przesyłka źle zapakowana lub nieprzygotowana do transportu, nieobecny nadawca itp.)
 
Przesyłka zwrotna - usługa zwrotu przesyłki do nadawcy po nieudanej próbie doręczenia lub odmowie jej przyjęcia przez odbiorcę. Przesyłka może zostać zwrócona w sytuacji, gdy odbiorca nie posiada odliczonej kwoty pobrania. Zwrot do nadawcy może zostać również wykonany na dyspozycję klienta, po uiszczeniu opłaty zgodnej z cennikiem.
 
Kolejna próba doręczenia przesyłki - jeśli przesyłka nie zostanie skutecznie doręczona w ramach podstawowych kosztów transportu, klient może zamówić opcję kolejnej płatnej próby dostawy. DPD podejmuje 3 bezpłatne próby doręczenia. GEIS podejmuje 2 bezpłatne próby.
 
Przeadresowanie przesyłki - dyspozycja pozwala na zmianę adresu odbiorcy po nadaniu przesyłki. Przyjmowana jest, gdy przesyłka znajduje się w transporcie. Przesyłka może zostać przeadresowana pod adres znajdujący się na terenie kraju pierwotnego adresu doręczenia. 
 
Powiadomienie SMS - usługa, dzięki której Klient otrzyma wiadomość SMS z informacjami o różnego rodzaju zmianach dotyczących jego zamówienia, zależnie od wybranych opcji powiadamiania. Do wyboru są różne warianty, takie jak problemy nadaniem (np. anulowanie zlecenia, pusty podjazd), problemy z doręczeniem (np. przeadresowanie, doręczenie pośrednie, odbiór przesyłki w punkcie), sytuacje wyjątkowe (np. zagubienie, uszkodzenie paczki, przepakowanie) lub inne.
 
Doręczenie do godziny 10:30 lub 12:00 - usługa  dostępna w transporcie krajowym dla przewoźnika DPD na wybranych kodach pocztowych. Gwarancja doręczenia do konkretnej godziny (w zależności od wybranej opcji)  jest równoznaczna z doręczeniem na kolejny dzień roboczy po nadaniu. 
 
Doręczenie w sobotę - usługa dostępna w transporcie krajowym na wybranych kodach pocztowych dla przewoźników DPD i InPost Kurier. Aby przesyłka mogła być doręczona w sobotę, powinna być nadana w piątek.
 
Dokumenty zwrotne - usługa dostępna w transporcie krajowym dla przewoźników DPD, Fedex, UPS, InPost Kurier. Po jej wybraniu nadawca dołącza do przesyłki dokument, który odbiorca musi podpisać przed odbiorem przesyłki. Kurier zabiera podpisany dokument i jest on zwracany pod adres nadawcy. Zwrot dokumentów dołączonych do przesyłek realizowany jest w cyklu tygodniowym. 
 
Dopłata za nadanie/dostarczenie w strefie rozszerzonej - opłata naliczana zgodnie z wewnętrznymi wytycznymi firm kurierskich. Jeśli adres nadawcy lub odbiorcy znajduje się pod kodem pocztowym wpisanym na listę strefy rozszerzonej, przewoźnik pobierze opłatę zgodną z cennikiem. Taką opłatę pobierają firmy DPD, UPS, i Fedex.
 
Usługa "Ostrożnie" (Poczta Kurier 48) - po jej wykupieniu przesyłki traktowane są ze szczególną ostrożnością. Usługa wymagana dla przesyłek z zawartością: przedmiotów łatwo tłukących się, płynów, gazów, szkła, rzeczy łamliwych i kruchych, rzeczy oznaczonych jako „rzecz o krótkim okresie trwałości”, żywych roślin, owadów i żywych ptaków (w szczególności pszczół i piskląt ptactwa domowego).
 
Anulowanie paczki z poleceniem zwrotu do nadawcy - usługa dotyczy zwrotu przesyłki, która nie została nadana, i dostarczenia jej przez kuriera do nadawcy. Jeśli klient zaniesie przesyłkę do punktu pocztowego, a ona z różnych przyczyn nie zostanie wysłana przez placówkę dalej, to klient może skorzystać z usługi, w której kurier poczty weźmie ją z tego punktu i przywiezie mu do domu.
 
UPS Express Saver - usługa UPS Express Saver gwarantuje dostarczenie przesyłki krajowej w następny dzień roboczy od jej nadania w godzinach 8.00 - 18.00, a międzynarodowej w terminie 3 dni na terenie Europy.
 
X-press Plus - Usługa X-Press Plus - przewidywany czas realizacji zamówienia w obrębie miasta wynosi 3 godziny (gwarantowany 6 godzin).
Czy ten artykuł był pomocny?
Dziękujemy za opinię.

0 / 280

Dziękujemy za opinię.
Dziękujemy za sugestię.

Skontaktuj się z nami

Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.

Napisz do nas

O co chcesz nas zapytać?

Cenę przesyłki możesz sprawdzić samodzielnie w Cenniku. Jeżeli masz dodatkowe pytania, podaj w wiadomości dokładną wagę i wymiary (długość, szerokość, wysokość) przesyłki oraz kod pocztowy nadawcy i odbiorcy.
Jeżeli planujesz wysyłać większą liczbę paczek, zapytaj o ofertę. Wiadomość z tym tematem trafi do działu handlowego.

Dodaj Kolejny załącznik (opcjonalnie)
Wybierz pliki z dysku. Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Jeśli Twoja sprawa dotyczy konkretnych przesyłek, koniecznie podaj ich numery. Pole możesz pominąć w przypadku pytań ogólnych.

Nie można załączyć plików:

Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Upuść pliki, aby je załączyć.

Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar
o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.

Zadzwoń, jeśli preferujesz kontakt telefoniczny

+48 22 112 08 35

Oczekujący na połączenie: ---

Czas oczekiwania: około --- min.

Poznaj nasz zespół Obsługi Klienta

Monika
Michał
Anna
Ewelina
Monika
Marzena
Oskar
Sylwia
Mateusz
Aleksandra
Aneta
Magdalena
Robert
Małgorzata
Daria
Marcin
Kamila
Ewelina
Dawid
Marta
Ireneusz
Rafał
Agnieszka
Sylwia
Paulina
Karolina
Paulina
Karolina
Natalia
Magdalena
Kamil
Artur
Agata
Julita
Patrycja
Łukasz
Norbert
Aleksandra
Ewa
Łukasz
Anna
Sylwia

Furgonetka używa plików cookie. Korzystając z serwisu, wyrażasz zgodę na ich przechowywanie. Rozumiem