Jakie usługi dodatkowe mogę zamówić?
COD - przesyłka kurierska, której warunkiem odbioru przez adresata jest wręczenie kurierowi kwoty wyrażonej w PLN umieszczonej na liście przewozowym przez nadawcę przesyłki. Ze względu na terminy zwrotu kwoty pobrania, rozróżniamy COD Standard i COD Express.
Nadanie lub odbiór przez osobę prywatną - opłata naliczana w usługach X - press w przypadku, gdy odbiór lub doręczenie przesyłki jest z lokalu prywatnego.
Dostawa do osób prywatnych - opłata naliczana w sytuacji, gdy doręczenie ma zostać zrealizowane do osoby prywatnej lub do firmy, której adres zlokalizowany jest w lokalu bez bezpośredniego wejścia z ulicy.
Ubezpieczenie przesyłki (pole wartość) - podczas składania zamówienia istnieje możliwość zadeklarowania wartości przesyłki, która podlega ubezpieczeniu. Nie jest to jednak bezsporna kwota, która bezwzględnie podlega zwrotowi. W przypadku złożenia reklamacji należy przedstawić dokument potwierdzający wskazaną wartość.
Ubezpieczenie przesyłki (Poczta Kurier 48) - finansowa ochrona przed utratą, zniszczeniem, uszkodzeniem przesyłki. Przy reklamacji należy przedstawić fakturę na kwotę wskazanego ubezpieczenia. Do 1000 zł wliczone w cenę usługi.
Przesyłka wartościowa (Poczta Kurier 48) - usługa określająca wartość przesyłki bez posiadania faktury, kwota wpisana w polu wartość przy reklamacji jest bezsporna. Dopuszczalna jest kwota w przedziale 100 – 19 999 zł.
Oczekiwanie kuriera na przesyłkę - opłata pobierana powyżej 10 minut oczekiwania kuriera na przesyłkę z winy nadawcy (brak dokumentów przewozowych, nieobecny nadawca, nieprawidłowo zapakowana przesyłka) oraz naliczana wielokrotnie za każde kolejne 10 minut od tego momentu.
Pisemne potwierdzenie doręczenia (POD)/Kopia dokumentu przewozowego - na wniosek Klienta przewoźnik może udostępnić dokument przewozowy danej przesyłki oraz potwierdzenie doręczenia z podpisem Odbiorcy. Usługa dostępna w DPD i X-press za dodatkową opłatą.
Opłata za pusty podjazd - opłata naliczana w sytuacji, gdy kurier podejmuje próbę odbioru przesyłki, jednak do nadania nie dochodzi z winy nadawcy (przesyłka źle zapakowana lub nieprzygotowana do transportu, nieobecny nadawca itp.)
Przesyłka zwrotna - usługa zwrotu przesyłki do nadawcy po nieudanej próbie doręczenia lub odmowie jej przyjęcia przez odbiorcę. Przesyłka może zostać zwrócona w sytuacji, gdy odbiorca nie posiada odliczonej kwoty pobrania. Zwrot do nadawcy może zostać również wykonany na dyspozycję klienta, po uiszczeniu opłaty zgodnej z cennikiem.
Kolejna próba doręczenia przesyłki - jeśli przesyłka nie zostanie skutecznie doręczona w ramach podstawowych kosztów transportu, klient może zamówić opcję kolejnej płatnej próby dostawy. DPD podejmuje 3 bezpłatne próby doręczenia. GEIS podejmuje 2 bezpłatne próby.
Przeadresowanie przesyłki - dyspozycja pozwala na zmianę adresu odbiorcy po nadaniu przesyłki. Przyjmowana jest, gdy przesyłka znajduje się w transporcie. Przesyłka może zostać przeadresowana pod adres znajdujący się na terenie kraju pierwotnego adresu doręczenia.
Powiadomienie SMS - usługa, dzięki której Klient otrzyma wiadomość SMS z informacjami o różnego rodzaju zmianach dotyczących jego zamówienia, zależnie od wybranych opcji powiadamiania. Do wyboru są różne warianty, takie jak problemy nadaniem (np. anulowanie zlecenia, pusty podjazd), problemy z doręczeniem (np. przeadresowanie, doręczenie pośrednie, odbiór przesyłki w punkcie), sytuacje wyjątkowe (np. zagubienie, uszkodzenie paczki, przepakowanie) lub inne.
Doręczenie do godziny 10:30 lub 12:00 - usługa dostępna w transporcie krajowym dla przewoźnika DPD na wybranych kodach pocztowych. Gwarancja doręczenia do konkretnej godziny (w zależności od wybranej opcji) jest równoznaczna z doręczeniem na kolejny dzień roboczy po nadaniu.
Doręczenie w sobotę - usługa dostępna w transporcie krajowym na wybranych kodach pocztowych dla przewoźników DPD i InPost Kurier. Aby przesyłka mogła być doręczona w sobotę, powinna być nadana w piątek.
Dokumenty zwrotne - usługa dostępna w transporcie krajowym dla przewoźników DPD, Fedex, UPS, InPost Kurier. Po jej wybraniu nadawca dołącza do przesyłki dokument, który odbiorca musi podpisać przed odbiorem przesyłki. Kurier zabiera podpisany dokument i jest on zwracany pod adres nadawcy. Zwrot dokumentów dołączonych do przesyłek realizowany jest w cyklu tygodniowym.
Dopłata za nadanie/dostarczenie w strefie rozszerzonej - opłata naliczana zgodnie z wewnętrznymi wytycznymi firm kurierskich. Jeśli adres nadawcy lub odbiorcy znajduje się pod kodem pocztowym wpisanym na listę strefy rozszerzonej, przewoźnik pobierze opłatę zgodną z cennikiem. Taką opłatę pobierają firmy DPD, UPS, i Fedex.
Usługa "Ostrożnie" (Poczta Kurier 48) - po jej wykupieniu przesyłki traktowane są ze szczególną ostrożnością. Usługa wymagana dla przesyłek z zawartością: przedmiotów łatwo tłukących się, płynów, gazów, szkła, rzeczy łamliwych i kruchych, rzeczy oznaczonych jako „rzecz o krótkim okresie trwałości”, żywych roślin, owadów i żywych ptaków (w szczególności pszczół i piskląt ptactwa domowego).
Anulowanie paczki z poleceniem zwrotu do nadawcy - usługa dotyczy zwrotu przesyłki, która nie została nadana, i dostarczenia jej przez kuriera do nadawcy. Jeśli klient zaniesie przesyłkę do punktu pocztowego, a ona z różnych przyczyn nie zostanie wysłana przez placówkę dalej, to klient może skorzystać z usługi, w której kurier poczty weźmie ją z tego punktu i przywiezie mu do domu.
UPS Express Saver - usługa UPS Express Saver gwarantuje dostarczenie przesyłki krajowej w następny dzień roboczy od jej nadania w godzinach 8.00 - 18.00, a międzynarodowej w terminie 3 dni na terenie Europy.
X-press Plus - Usługa X-Press Plus - przewidywany czas realizacji zamówienia w obrębie miasta wynosi 3 godziny (gwarantowany 6 godzin).
Dziękujemy za opinię.
Dziękujemy za opinię.
0 / 280